Sosiaalinen media ansaitsee keskeisen roolin kanavavalikoimassasi

Lukuaika: 3 min
Sosiaalinen media on kriittinen kanava organisaatiollesi, josta on tultava keskeinen osa liiketoimintastrategiaasi. Alla olevat trendit osoittavat tämän.

Sosiaalinen media on siellä, missä yleisösi on

Sosiaalinen media on muuttumassa yhä hajanaisemmaksi maisemaksi, ja uusia alustoja syntyy päivittäin vanhojen kuollessa, mutta tämä vain vahvistaa sitä tosiasiaa, että sosiaalinen media ilmiönä ei ole katoamassa. Käyttäjien määrä ja päivittäinen käyttö lisääntyvät koko maailmassa. Siitä on tullut merkittävin keino tutustua uusiin brändeihin. Ja yhä useammin haemme sieltä nopeaa asiakastukea.Kohdeyleisösi on siellä joka päivä, joten ole siellä heidän kanssaan. Aseta budjetti etusijalle ja ole läsnä kanavissa, joita asiakkaasi jo käyttävät. Älä anna organisaatiosi jatkaa eetteriin vajoamista vanhojen olettamusten tai organisaation toimimattomuuden perusteella.

Onko organisaatiollasi selkeä analyysi siitä, mitä sosiaalisia alustoja yleisösi käyttää eniten? Kuinka läsnä olette kussakin kanavassa? Löytävätkö asiakkaasi sinut, kun he tarvitsevat sinua?

Sosiaalisen median markkinointi toimii

Mikään kanava ei ole kustannustehokkaampi, tavoittavuudeltaan tarkempi tai kasvupotentiaaliltaan viraalimpi kuin sosiaalinen media. Markkinoijana tiedät, että oikeaan segmenttiin kuuluvat ihmiset katsovat sisältösi ja alustasta riippuen tämä segmentointi voi nykyään olla erittäin yksityiskohtaista. Haluatko tavoittaa vempainhullut, jotka arvostavat omituista brändiäsi?

Mainosta Redditissä tai hanki vaikuttaja, jolla on jo kohderyhmäsi luottamus ja kuulo. Haluatko tavoittaa hyvin paikallisen osan maastasi keskeisillä hallituksen terveystiedoilla? Todennäköisesti he kuuntelevat sosiaalisessa mediassa – ja välittävät sen eteenpäin.

Riittävän suurella budjetilla voit tietysti toteuttaa tehokasta markkinointia missä tahansa kanavassa. Sosiaalinen media on kuitenkin ainutlaatuinen orgaanisen tavoittavuutensa ja taloudellisen järkevyytensä vuoksi. Jokainen vuorovaikutus asiakkaan kanssa on mitattavissa, ja jokaisella toiminnalla on mahdollisuus saavuttaa laajempi orgaaninen tavoittavuus sekä kaikki tämä hyvin pienin kustannuksin, joita on mahdollista mitata ROI:n avulla.

Asettaako organisaatiosi sosiaalisen median markkinoinnin etusijalle budjetissa? Sen pitäisi.

Saat ammatillista inspiraatiota suoraan sähköpostiisi

Tilaa uutiskirjeemme ja saat päivityksiä PR:stä, viestinnästä ja markkinoinnista.

Sosiaalinen media on avainasemassa brändiuskollisuuden rakentamisessa

Brändiuskollisuus on epämääräinen termi, jolla on hyvin konkreettisia seurauksia. Sosiaalisen median läsnäolo saattaa olla määrittävä tekijä organisaatiosi asiakaspysyvyyden tai koko brändin kannalta, joko positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan. 67 prosenttia kuluttajista käyttää nykyään sosiaalista mediaa ottaakseen yhteyttä brändiin jossain vaiheessa, ja 54 prosenttia pitää sitä parempana kuin puhelinta tai sähköpostia.

Keskeinen trendi sosiaalisessa mediassa on nykyään kasvavat odotukset asiakaspalvelua kohtaan: asiakkaat odottavat, että he voivat tavoittaa sinut sosiaalisessa mediassa kysymyksillä tai ongelmilla ja 60 prosenttia odottaa ammattimaista vastausta tunnin sisällä.

Hyvänä uutisena tässä on se, että kun he tekevät niin, heistä tulee usein brändin lähettiläitä – ja henkilökohtainen suosittelu on kaiken hyvin suunnitellun markkinoinnin arvoista. Asiakkaat käyttävät jopa 40 prosenttia enemmän rahaa yrityksiin, jotka vastaavat ja ovat yhteydessä heihin sosiaalisessa mediassa, ja myönteinen vuorovaikutus täällä saa asiakkaan suosittelemaan sinua äideille kolminkertaisella todennäköisyydellä. Pelkkä valitukseen vastaaminen voi lisätä asiakkaiden suosittelua 25 prosenttia.

Mitä tapahtuu, kun et aseta asiakaspalvelua etusijalle sosiaalisessa mediassa?

88 prosenttia kuluttajista ostaa epätodennäköisemmin brändiltä, joka jättää asiakasvalituksiin vastaamatta. Sosiaalisessa mediassa esitettyihin kommentteihin vastaamatta jättäminen voi johtaa 15 prosenttia korkeampaan vaihtuvuusasteeseen, ja tämä luku on kriittinen lopputuloksen kannalta – jokainen 5 prosentin lisäys asiakaspysyvyydessä voi lisätä tuottojasi 25–95 prosenttia. Auta siis organisaatiotasi tekemään laskutoimitukset.

Onko organisaatiollasi oma sosiaalisen median asiakaspalvelutiimi? Pystyttekö tarjoamaan nopeaa ja ammattitaitoista tukea keskeisissä kanavissa? Ymmärtävätkö sisäiset sidosryhmät sosiaalisen median asiakaspalvelun vaikutuksen tulokseen?

Kunnollinen sosiaalisen median hallinta

Sosiaalisen median hallinnan saaminen keskeiseksi osaksi liiketoimintastrategiaasi ei tapahdu itsestään. Organisaatiosi on investoitava kunnolliseen suunnitelmaan ja kaikkien niiden sosiaalisen median alustojen hallintaan, joilla olet aktiivinen. Jos sinulla on tämä valmiina, voit hyötyä sosiaalisesta mediasta.

Ota yhteyttä

Täytä lomake ja kerro meille hieman haasteistasi ja tarpeistasi. Otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Lataa PDF

Täytä lomake ja olet valmis lataamaan tämän blogikirjoituksen PDF-muodossa.

Varaa
Mediaseuranta-demo

Varaa esittely

Varaa Retriever
Listen -demo

Varaa esittely

Varaa demo sosiaalisen median hallinta-alustastamme

Voimmeko lähettää tuoretta inspiraatiota postilaatikkoosi?

Rekisteröitymällä hyväksyt, että saat Retrieveriltä uutiskirjeitä ja kutsuja webinaareihin sähköpostiisi. Pidämme hyvää huolta henkilökohtaisista tiedoistasi, ja voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.

Lataa opas sosiaalisen median hallinnasta

Tiesitkö?

Voit ladata kaikki blogikirjoituksemme PDF-tiedostoina ja lukea ne, kun sinulla on enemmän aikaa.

Varaa esittely

Hootsuite Amplify

Varaa esittely

Hootsuite Amplify