AMEC Awards: Retrieverille useita palkintoja kansainvälisessä media-analyysikilpailussa

Lukuaika: 2 min
Olemme Retrieverillä erittäin ylpeitä siitä, että kaikki kolme AMEC Awards -finaaliin päässeistä ehdotuksistamme voitti palkintoja. Kannoimme kotiin yhden kullan, kaksi hopeaa sekä yhden pronssin neljästä eri kategoriasta.

AMEC (International Association for the Measurement and Evaluation of Communication) Awards ovat kuin viestinnän mittaamisen Oscar-palkinnot. Kilpailu palkitsee parhaat analytiikkaprojektit ympäri maailmaa. Tänä vuonna voitimme neljä palkintoa.

KULTA & HOPEA

Muuttuva narratiivi: Kuinka Norjan työväenpuolueen nuorisojärjestö (AUF) vaikutti keskusteluun 22.7.2011 tapahtuneen terrori-iskun jälkeen.

Retriever suoritti perusteellisen analyysin vuoden 2011 terrori-iskun medianäkyvyydestä Fritt Ord -säätiölle. Tutkimme 500 000 artikkelista agendan asettajat ja teemat sekä kartoitimme äärioikeistolaiset viestit. Projekti johti yksityiskohtaiseen raporttiin, joka on luettavissa norjaksi täältä.

Se sai kultaa kategoriassa ”Vaikuttavin suunnittelu, tutkimus ja arviointi julkisella ja voittoa tavoittelemattomalla sektorilla” ja hopeaa kategoriassa ”Vaikuttavimmat mittaustutkimuksesta nousevat asiakassuositukset”.

HOPEA

Tekoälyn käyttö uuden strategian kehittämisessä Ruotsin Urheiluliitolle

Valitsimme kilpailun kategoriaan ”Paras uuden teknologian käyttö viestinnän mittauksessa” yhden ruotsalaisen analyysimme, jossa käytimme useita Retrieverin omia teknisiä ratkaisuja yhdessä tekoälyn kanssa toteuttaessamme analyysityön Riksidrottsförbundetille eli Ruotsin Urheiluliitolle. Tiivissä yhteistyössä Riksidrottsförbundetin (RF) tiimin kanssa onnistuimme löytämään erilaisia malleja ja oivalluksia, joita RF voisi hyödyntää jatkuvassa strategiatyössään.

Suoritimme perusteellisen analyysin toimituksellisesta mediasta. RF:n uuden strategian yksi keskeinen tavoite on kannustaa pitkäaikaiseen urheiluun koko elämän ajan. Analyysin lähtökohtana oli 700 000 artikkelia lasten ja nuorten urheilusta Ruotsin mediassa viimeisen kymmenen vuoden aikana.

PRONSSI

Positiivisen muutoksen mittaaminen tekstiiliteollisuudessa

Voitimme myös pronssia H&M Foundationin kanssa kategoriassa ”Paras monimarkkinaraportointi” ehdotuksellamme ”Positiivisen muutoksen mittaaminen tekstiiliteollisuudessa 67 markkinalla”.

Lataa PDF

Täytä lomake ja olet valmis lataamaan tämän blogikirjoituksen PDF-muodossa.

Varaa
Mediaseuranta-demo

Varaa esittely

Varaa Retriever
Listen -demo

Varaa esittely

Varaa demo sosiaalisen median hallinta-alustastamme

Voimmeko lähettää tuoretta inspiraatiota postilaatikkoosi?

Rekisteröitymällä hyväksyt, että saat Retrieveriltä uutiskirjeitä ja kutsuja webinaareihin sähköpostiisi. Pidämme hyvää huolta henkilökohtaisista tiedoistasi, ja voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.

Lataa opas sosiaalisen median hallinnasta

Tiesitkö?

Voit ladata kaikki blogikirjoituksemme PDF-tiedostoina ja lukea ne, kun sinulla on enemmän aikaa.

Varaa esittely

Hootsuite Amplify

Varaa esittely

Hootsuite Amplify